Κυριακή 13 Μαΐου 2012

3Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΔΗΜΟΥ ΘΕΡΜΗΣ


3Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ
ΔΗΜΟΥ ΘΕΡΜΗΣ

ΘΕΜΑ:Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ
ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΨΥΧΙΣΜΟ


ΚΥΡΙΑΚΗ 13 ΜΑΪΟΥ 2012 ΩΡΑ 19:30 Μ.Μ
ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΘΕΡΜΗΣ

ΣΚΕΨΕΙΣ /ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ/ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ
ΟΜΙΛΗΤΕΣ:
ΜΉΤΡΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ/ΨΥΧΑΝΑΛΥΤΗΣ-ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ΤΟΥ ΕΕΦ ΤΟΥ Α.Π.Θ.
ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ Φ.Ε.Β.Ε
ΧΑΤΖΗ ΓΙΩΤΑ/ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ,ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ Φ.Ε.Β.Ε


H ατομικότητα μας είναι αξεπέραστη.
Κάθε ταύτιση είναι προσωρινή.


Aυτό που εννούμε ως εαυτό είναι το αποτέλεσμα μιας φαντασιακής σχέσης με αυτό που ονομάζουμε κόσμο.Ο κόσμος
μας έχει όριο εκεί που η γλώσσα μας και τα σύμβολα που παράγει τελειώνουν.Το σύμβολο το οποίο μας καθιστά ανθρώπινα όντα σχετίζεται με τις διάφορες ταυτότητες οι οποίες καθορίζουν αυτό που θεωρούμε ότι είμαστε.Και σκεφτόμαστε πάνω σε αυτό το Είναι το οποίο πιστεύουμε ότι αποτελεί ένα Όλον.Σαν ένας "γεμάτος κύκλος" απο ταυτίσεις,στις οποίες "εγκλωβιζόμαστε".Οπότε "κλειδώνουμε" τις επιθυμίες μας φυλακίζοντας τες μέσα στον κύκλο.Όταν ο κόσμος στον οποίο αναφερόμαστε ως κοινωνικά όντα υποστεί κρίση στις αξίες του και στην υλική του πραγματικότητα,τότε ο "κύκλος" διαρρυγνύεται,ανοίγει και οι ταυτίσεις μας κλονίζονται ολικά.Η ταυτισή μας με την οικογένεια,την εργασία,την κοινωνική ηθική κ.α άρρεται και παράγεται ένα κενό που σε πρώτο επίπεδο "μοιάζει" με καταστροφή.
Σε ένα δεύτερο όμως επίπεδο το κενό αυτό μπορει να αποτελέσει την αφετηρία για μια δημιουργική ανασυγκρότηση της πραγματικότητας μας.Αυτή η διαδικασία δημιουργεί τους όρους για να πλησιάσουμε περισσότερο στην αλήθεια η οποία είναι άμεσα ανάλογη με το πραγματικό της ζωής μας


Αυτό είναι:

Α)Όλες οι ταυτίσεις μας είναι φαντασιακές και δεν είναι απόλυτες και αιώνιες.
Β)Η ατομικότητά μας είναι αξεπέραστη και μοναδική.
Γ)Κάθε ταυτότητα που διαθέτω σχετίζεται με την κοινωνική μου πραγματικότητα.Όχι με όλο μου το είναι,τέτοιο δεν υπάρχει.
άρα:
1)Δεν είμαι απόλυτα ούτε η οικογένεια μου
                                ούτε η εργασία μου
                            ούτε οι ιδέες μου
                              ούτε τα λεφτά μου
                              ούτε........................

Είμαι μέρος όλων αυτών με τα οποία επιλέγω να ταυτίζομαι συν κάτι αξεπέραστο,ιδιαίτερο και μοναδικό.Η ατομικότητα μου στη συνειδητή και ασυνείδητη διάσταση της.
2) Ο ψυχισμός μου δεν είναι κάτι ενιαίο και δεδομένο.Είναι πολύπλοκος και έχει ανάγκη να "εκφράσει" τις επιθυμίες του όποιες κι αν είναι αυτές.Γιατί ο καθένας μπορεί να είναι δημιουργικός με διαφορετικό τρόπο απλά γιατί είναι διαφορετικός.

Γιάννης Μήτρου-Γιώτα Χατζή.













Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου